Procedura o wydanie zezwolenia w celu prowadzenia robót w pasie drogowym. (Wniosek ZP+UU)

Procedura o wydanie zezwolenia w celu prowadzenia robót w pasie drogowym.

Wniosek należy złożyć wraz z kompletem załączników minimum na 14 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego.

WNIOSEK ZP+UU

1. Dokumenty od wnioskodawcy:
  • wniosek (ZP+UU):
    Wniosek ZP+UU wersja edytowalna (25kB) plik
    Wniosek ZP+UU - wzór do druku (136kB) pdf
  • plan sytuacyjny odcinka pasa drogowego przewidzianego do zajęcia z podaniem jego wymiarów w skali 1:500,
  • plan sytuacyjny pasa drogowego z zaznaczona lokalizacją umieszczanego urządzenia z podaniem wymiarów i powierzchni, 
  • ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1: 25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego, oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,
  • pozwolenie na budowę, zgłoszenie lub decyzję administracyjną wyrażającą zgodę na zlokalizowanie  urządzenia w pasie drogowym wystawioną przez zarządcę drogi ( „L” ) w przypadku prowadzenia prac w trybie art. 29a, zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 1202),
  • uzgodniony projekt organizacji ruchu lub zabezpieczenia robót,
  • harmonogram robót (w przypadku etapowego prowadzenia robót),
  • upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem  potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł.
2. Opłaty : 
  • oplata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
  • opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana jest w zależności od powierzchni zajęcia pasa
  • drogowego i ilości dni zadeklarowanych we wniosku (dokładna kwota podana jest                          w decyzji).
UWAGA:
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:
  • bezgotówkowo na r-k bankowy
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Getin Noble Bank S.A.
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002
  • gotówkowo – w kasie :
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16

kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 8:00-15:00
wtorek 8:00- 16:00
piątek  8:00 – 14:00

zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w ciągu 14 dni od podpisania decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach: Getin Noble Bank S.A. Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 lub w placówce Poczty Polskiej.

3. Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat 

4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel 
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19

 5. Termin i sposób załatwienia sprawy:Wydanie  zezwolenia  lub  jego  odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

6. Tryb odwoławczy:Stosownie do postanowienia art. 130 § 4 K.P.A. decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.
Powyższa decyzja wywołuje skutki prawne po uzyskaniu pozwolenia na budowę lub po zgłoszeniu właściwemu organowi administracji architektoniczno – budowlanej zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane.
Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. 
Zgodnie  z  art.  127a  Kodeksu  postępowania  administracyjnego  w  trakcie  biegu terminu do wniesienia  odwołania strona może zrzec  się  prawa  do  wniesienia  odwołania  wobec  organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z  dniem   doręczenia   organowi   administracji   publicznej   oświadczenia  o   zrzeczeniu   się  prawa  do  wniesienia odwołania  przez  ostatnią   ze  stron  postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

7. Podstawa Prawna:
  1. Ustawy z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (t.j.  Dz. U. z 2017r, poz. 2222 ze zm.),
  2. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz.U. 2017 poz. 1257)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U.Nr. 170 poz. 1393 z późn. zm. ),
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1044)
  5. Uchwała Nr XXII/278/08 Rady  Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie  pasa  drogowego (t.j. obwieszczenie nr 2/2016 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 lutego 2016r - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 1146  z dnia 09.03.2016).
8. Informacje dodatkowe :Za  zajęcie  pasa  drogowego  bez  zezwolenia,   zarządca   drogi   pobiera   karę   pieniężną   w   wysokości dziesięciokrotnej  opłaty  należnej  zgodnie  z  art.40 ust.14b,  w  związku  z  art.  40  ust.4, 12  ustawy z dnia 21.03.1985 r o  drogach  publicznych (tj.  Dz. U. z 2017r, poz. 2222 ze zm.).

metryczka


Wytworzył: Rafał Kilańczyk (23 lipca 2015)
Opublikował: Rafał Kilańczyk (23 lipca 2015, 10:32:21)

Ostatnia zmiana: Rafał Kilańczyk (31 sierpnia 2018, 15:28:51)
Zmieniono: Aktualizacja treści i załącznika

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1190