Procedura o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu ocieplenie budynku. (Wniosek UO - umieszczenie ocieplenia)

Procedura o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu ocieplenia budynku. 

WNIOSEK NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z KOMPLETEM ZAŁĄCZNIKÓW MINIMUM NA 14 DNI PRZED PLANOWANYM TERMINEM ZAJĘCIA PASA.

WNIOSEK UO – umieszczenie ocieplenia

1. Dokumenty od wnioskodawcy:
  • wniosek ( UO – ocieplenie budynku),
    Wniosek UO - ocieplanie budynku (23kB) plik
    Wniosek UO - ocieplanie budynku - wzór druku (120kB) pdf
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, wraz z podaniem planowej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • zgoda zarządcy drogi na umieszczenie ocieplenia w pasie drogowym,
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego zgłoszenia budowy lub oświadczenie, że w.w. prace nie wymagają pozwoleń
  • uzgodniony projekt organizacji ruchu lub zabezpieczenia robót na czas ocieplania budynku w pasie drogowym,    • upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł 
2. Opłaty:
  • opłata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
  • opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana jest w zależności od powierzchni ocieplenia budynku (dokładna kwota podana jest w decyzji).

UWAGA:
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:
  • bezgotówkowo na r-k bankowy
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Getin Noble Bank S.A. 
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002
  • gotówkowo – w kasie:
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16

kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 8:00-15:00
wtorek 8:00- 16:00
piątek  8:00 – 14:00

- zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w ciągu 14 dni od momenty uprawomocnienia się decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 w Getin Noble Bank S.A. lub w placówce Poczty Polskiej

3. Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat 

4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel 
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19

5. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie  zezwolenia  lub  jego  odmowa  następuje  w  formie decyzji  administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

6.Tryb odwoławczy:
Stosownie do postanowienia art. 130 § 4 K.P.A. decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania. Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia  odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.  

7. Podstawa Prawna: 
  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (t.j. Dz. U. 2017r, poz. 2222 wraz z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U.Nr. 2002 poz. 1393 z późn. zm.),
  3. Rozporządzenie ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne (t.j. Dz.u. 2016r., poz. 124)
  4. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz.U. 2017 poz. 1257)
  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. Z 2018r., poz. 1044)
  6. Uchwała Nr XXII/278/08 Rady  Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie  pasa  drogowego (t.j. obwieszczenie nr 2/2016 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 lutego 2016r - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 1146 z dnia 09.03.2016)
  7. Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 1202)
8. Informacje dodatkowe :Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej opłaty art.40 ust.14b, w związku z art. 40 ust.4, 12 ustawy z dnia 21.03.1985 r o  drogach  publicznych  (t.j. Dz. U. 2017r., poz. 2222 ze zm.).

metryczka


Wytworzył: Rafał Kilańczyk (23 lipca 2015)
Opublikował: Rafał Kilańczyk (23 lipca 2015, 10:11:19)

Ostatnia zmiana: Rafał Kilańczyk (31 sierpnia 2018, 15:33:47)
Zmieniono: aktualizacja treści i załącznika

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1393